אודות חגי

ברוכים הבאים. כאן חגי רחביה. נגן ומעבד לגיטרה, מלחין, מחנך מוסיקלי, ומאמין גדול בכוח המרפא והמלכד של המוסיקה!

עיקר עיסוקיי בימים אלה הם יצירת עיבודי גיטרה פינגרסטייל לשירים ישראלים והנצחתם בקבצי תווים/טאבים (מוצעים לרכישה באתר), הופעות בפרוייקט מחווה לשירי הפרברים והדודאים, נגינת גיטרה באירועים פרטיים (סולו, ובצמד עם חלילן), יצירת קורסים דיגיטליים ללימוד גיטרה, ושיעורים פרטיים לגיטרה שמתקיימים בקריית אונו

הנה brief קצר אודות המסע המוסיקלי שלי, ועל התחנות המרגשות שעברתי במהלכו- (ברזיל, “הפרברים”, מתי כספי, שלישיית טוקאן, פרוייקט תווים וטאבים לגיטרה- “גיטרה ישראלית”, ועוד… ) 

בשנת 1982 כשהייתי בן 14, קיבלה אחותי גיטרה מאבי כמתנת בת מצווה . הגיטרה המתינה בסבלנות מספר חודשים בתוך ארגז, עד שיום אחד שחררתי אותה לאוויר העולם, ולאחר מספר דקות התנגנה באוויר נעימת “יונתן הקטן”… מאז הכל היסטוריה…. זכורים לי מספר שיעורים עם מורה, בהם התוודעתי למספר פריטות ואקורדים בסיסיים, ולאחריהן המשכתי להתפתח באמצעות ספרים, ובעיקר דרך האזנה לתקליטים שאהבתי, ושדרכם למדתי את האקורדים המדוייקים …

באותה תקופה רכשתי במו “כספי” שני תקליטים שהשפיעו באופן מאד עמוק על מי שאני כיום – “צמר גפן מתוק” (שלמה גרוניך), ו”סוף היום” (מתי כספי). ההרמוניות והמלודיות המכשפות, העושר ההרמוני, וההפקה הגאונית של האלבומים האלו עיצבו את עולמי המוסיקלי. לא אשכח את צמרמורות העונג והתגמול בהאזנות בלתי נגמרות ל”נואיבה” ו”עוד תראי את הדרך” (עד עצם היום הזה..).  
 ראוי לציון ספר התווים הראשון (האדום) של מתי כספי שהשפיע עמוקות על נגינתי, ליווה אותי שנים, והיה אבן דרך משמעותית במסע שלי להפנמת אקורדים מורכבים ומהלכים הרמוניים בלתי שגרתיים, מבית היוצר של מתי המואר. בהמשך הדרך נפלה בחלקי הזכות ללוות את מתי בהופעות חיות ואף להקליט בשניים מאלבומיו-(“נפש תאומה” ו”כמו בריקוד”), ואני מלא הכרת תודה על חווית השהיה בנוכחות מאסטר שכזה!

בתקופה זו  של גיל ההתבגרות נחשפתי גם למוסיקה ברזילאית. ז’אנר שעתיד היה להוות נדבך עיקרי בהתפתחותי כמוסיקאי, ובחיי המקצועיים על הבמות. בתקופת נעוריי בהרצליה, חבריי הטובים בשכונה היו ממוצא ברזילאי,  ובכל פעם שביקרתי אצלם ושמעתי אותם מדברים עם הוריהם בפורטוגזית, ואת  צלילי תקליטי הקרנבל , הרגשתי התרוממות רוח שלא ידעתי להסביר אותה. ההרמוניות, המקצבים, והסאונד של השפה  גרמו לי להתרגשות עצומה! (גלגול קודם?) 

כמו כן ראוי לציון האלבום-“ארץ טרופית יפה” והאלבום “פרברים טרופיקל” של צמד הפרברים,כמו גם יוצרים כמו יהודית רביץ ושם טוב לוי שהשפיעו רבות על נגינתי ועל הליבלוב הברזילאי שבי.

בתקופת הצבא, במהלך שירות משמעותי בחיל הים (שנה וחצי במסלול השייטת + שנה וחצי בבסיס חיל הים באשדוד), שעות הנגינה פחתו לצערי באופן דרמטי… 

לאחר השירות, ושנה של טיול בדרום אמריקה, לא יכולתי להתעלם מהאש המוסיקאלית שהמשיכה לבעור, ונרשמתי ללימודים בביה”ס לג’אז ”רימון”. לאחר סיומם (3 שנים), החלטתי להגשים חלום ישן של לימודים בברזיל, ונחתתי בריו דה ז’נירו, שם שהיתי מספר חודשים במחיצת מאסטרים ברזילאים מופלאים, ונשמתי את התרבות והגיטרה הברזילאית מקרוב. במהלך השנים ביקרתי עוד 5 פעמים בברזיל (תמיד בפברואר(: והקפדתי להטעין את עצמי בוויב הקסום של המדינה המכשפת הזו.

ב-1998 ייסדתי את “שלישיית טוקאן” יחד עם חבריי היקרים- אמיר מילשטיין (חליל), וז’וקה פרפיגנאן (כלי הקשה). בהרכב יצרנו מוסיקה מקוריתעם השפעות ברזילאיות אפריקאיות, וכן עיבודים ליצירות ברזילאיות חשובות. הופענו במאות הופעות בארץ ובעולם(כולל ברזיל), והוצאנו לאור שני אלבומים- “Tucan”, ואלבום חלומי בהופעה חיה עם וירטואוז המנדולינה הברזילאי- Armandinho, כמו כן, זכינו לשתף פעולה בהופעות רבות וגם בהקלטות עם מאסטרו מתי כספי (פרוייקט-“ברזיל שעון קיץ”).

אמיר וז’וקה הם דמויות חשובות מאד בהתפתחותי המוסיקאלית, ואנו ממשיכים להופיע   בארץ פעמיים שלוש בשנה, כשאמיר מגיע מבוסטון לחופשה (:….

בשנת 2006 הוצאתי לאור את אלבום הסולו שלי “Bebe”. האלבום מתאפיין ברוח אתנו-ברזילאית , ומשלב יצירות מקוריות שלי, עם עיבודים מיוחדים ליצירות מן הרפרטואר הברזילאי. באלבום השתתפו חברי שלישיית טוקאן, נגני ג’אז ישראלים משובחים (אילן סאלם,יוראי אורון), ונגנים מברזיל. את “בישול” האלבום עשיתי באולפן בברזיל (חוויה בפני עצמה).

שלישיית טוקאן

מוסיקה ברזילאית אינסטרומנטלית

Tucan & Armandinho “Live”

שלישיית טוקאן + וירטואז המנדולינה הבראזילאי – ארמנדיניו

Bebe

אלבום סולו חגי רחביה

  פרק משמעותי נוסף בחיי המוסיקליים התרחש בין 2015-2022.

 יום אחד קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה! מעברו השני של הקו היה לא אחר מאשר יוסי חורי!! אושיית תרבות נערצת שהקים את “צמד הפרברים” עוד ב-1960, ודמות חשובה מאין כמוה בזמר העברי!! יוסי אמר לי שהתרשם מנגינתי דרך עיבודי היוטיוב הרבים שלי, והציע לי למלא את מקומו של אורי הרפז שהחליט לפרוש מהצמד.

 לשמחתי החיבור עלה יפה, ובמשך 7 השנים העוקבות היתה לי את הזכות הבלתי נתפסת להיות “פרבר” לצידו של יוסי הענק, להמשיך ולשמר את הרפרטואר העצום של הפרברים, ולשיר שירים מרגשים המנציחים את פס הקול של ארץ ישראל הישנה והטובה. זכות גדולה היתה לשיר קול שני ולנגן לצד יוסי, להופיע ולרגש אלפי אנשים במסגרת הפרברים בכל רחבי הארץ, ולבצע שירים של גדולי המשוררים והמלחינים של ארצנו! 

 ב-2022 החליט יוסי לפרוש מהחיים המוסיקאלים, ומאז אני ממשיך לשיר ולנגן  בהופעות את השירים הקסומים של הפרברים והדודאים במסגרת פרוייקט-“נוסטלגיה בשניים”, יחד עם המוסיקאי המחונן גיל זוהר.

פרוייקט משמעותי נוסף אותו אני מטפח בשנים האחרונות הוא פרוייקט- “גיטרה ישראלית-תווים טאבים ואקורדים לשירים ישראלים”,הכולל כ-200 עיבודי גיטרה לשירים ישראלים.

הפרויקט החל בשנת 2005, ונבע מתוך רצון עז שלי לנגן קלאסיקות ישראליות כיצירה שלמה לגיטרה סולו. חסרונו של חומר כתוב שכזה המריץ אותי ליצור עיבודים בעצמי. כך התחלתי מסע מרתק, במהלכו צמחתי והתפתחתי הן כגיטריסט והן כמעבד.

במהלך המסע יצרתי מאות עיבודים כתובים לגיטרה סולו למיטב הקלאסיקות הישראליות והלועזיות. העיבודים הישראלים כוללים תווים טאבים ואקורדים מדוייקים, (ראו גם בדף התווים והטאבים לגיטרה), ורובם נמצאים בערוץ היוטיוב שלי.

מאות נגני גיטרה ישראלים מנגנים את עיבודיי, ומשדרגים את יכולת נגינתם באמצעותם. זכות גדולה היא לי!!!