גיטרה קלאסית – מדריך לרכישה למתחילים

כמתחיל, זה יכול להיות קשה מאוד להבין איזה סוג גיטרה מתאים ביותר לצרכים שלך, וגם אם קבעת שהגיטרה הקלאסית היא בשבילך, איך אתה מחליט איזה לקנות? מדריך זה נועד לעזור לכם לעבור במדרגות של גיטרה קלאסית, ולהסביר את שלל השיקולים למי שמעוניין לצלול ולרכוש.

שלושת השיקולים המרכזיים בבחירת גיטרה קלאסית כוללים:

  • צליל הגיטרה המבוסס על עץ טון ועיצוב.
  • איך הגיטרה מנגנת, זה פעולה וכמה קל למתחילים.
  • ערך תמורת כסף ואמינות המותג.

פוסט זה נועד לכסות את כל ההיבטים הללו ועוד ועוד. אנו שואפים להסיר את המעט מהז’רגון וההיבטים הקשים להבנת רכישת גיטרה, ולוודא שאתה מבצע את הרכישה הראשונה החשובה ביותר עם מידע רב ככל האפשר. קניית גיטרה קלאסית שגויה יכולה להיות שאובדת המון תשוקה או עניין לדבוק בתחביב!

יתרונות וחסרונות של גיטרה קלאסית – במבט חטוף

למה ללכת קלאסי? לפני שתוכלו להבין נכון את ההחלטה, חשוב לבחון את המניעים העומדים מאחורי רכישת גיטרה קלאסית לעומת דגם אחר, כמו גיטרה אקוסטית רגילה. לגיטרות קלאסיות, כמו כל וריאציה אחרת, יש להן חיוביות ושליליות.

היתרונות של גיטרה קלאסית:

  • למתחילים, מקצוען גדול הוא העובדה שמיתרי הניילון בדרך כלל קלים יותר לנגינה מאשר מיתרי פלדה שעל גיטרות אקוסטיות. מיתרי ניילון דורשים פחות חוזק אצבעות בכל מה שקשור לדאגה, והם גם פחות נוטים להשאיר אותך עם אצבעות קשוחות, קללת שחקנים חדשים רבים.
  • לגיטרה קלאסית יש גוון ייחודי, שעשוי להיות בדיוק מה שאתה מחפש. הרבה זמן הגיטרות האלה נקשרו לסגנונות כמו נגינת גיטרה ברזילאית וספרדית, וזה יכול להיות בדיוק מה שאתה מחפש.
  • מורים רבים לגיטרה טובים (או קורסים מקוונים לנגינה קלאסית) ילמדו אותך טכניקות באצבעות שיכולות לבנות את כוח האצבע שלך ולהאיץ במהירות.
  • הכישורים שלומדים ניתנים להעברה לסוגים אחרים של גיטרות, מכיוון שהמיתרים והאינטונציה של הסריגים זהים לגיטרה חשמלית ואקוסטית.

חסרונות של גיטרה קלאסית:

  • האצבעות המורכבות האלה שאתה עלול לקבל כאשר אתה מנגן בגיטרה אקוסטית בפעמים הראשונות הן למעשה שימושיות למדי. הם מקשיחים את העור, ואם אתה מתכנן לעבור בסופו של דבר לאקוסטית, לא היית בונה את הקשיות הזו על ידי משחק מיתרי ניילון רכים יותר.
  • הצוואר והלוחית נוטים להיות רחבים יותר מסוגי גיטרה אחרים. פירוש הדבר שאם אתה רגיל לנגן בגיטרה אקוסטית או חשמלית עשויה להיות תקופת הסתגלות כלשהי. זה גם אומר שאם יש לך ידיים קטנות יותר, אתה עלול להיאבק עם חלק מההתרגשות הנדרשת, במיוחד אם אתה בוחר או סולו.
  • כדי ללמוד את כל הטכניקות (ולהשיג את הצליל) של מוזיקת ​​רוק ופופ, בסופו של דבר תצטרך לעבור ולרכוש צורה כלשהי של גיטרה מיתרי פלדה.

טונות עץ

בניגוד למה שחלק מהמתחילים מאמינים (ואפשר לסלוח לו על האמונה), העץ של גיטרה לא רק במקום למראה או לפונקציונליות. העץ ממנו מורכבים החלקים השונים של הגיטרה משפיע מאוד על הצליל, וזה נכון לגבי כל סוג וסגנון גיטרה שונים, כולל קלאסי. כמה עצים שונים נבחרים עבור גיטרות קלאסיות בזכות האיכויות הטונאליות שלהם.

כל תהליך בחירת עץ הטון הוא תהליך מסובך מאוד, אותו לות’ירס ולהקות גיטרה מנסים תמיד לשכלל, אך באופן כללי, העצים הבאים נפוצים למדי בקרב גיטרות קלאסיות.

אַשׁוּחִית

עצים אשוחיים נפוצים מאוד בשל הרבגוניות שלהם. סיטקה הוא הסוג הפופולרי ביותר של עץ אשוח שאנו רואים בעולם הגיטרות הקלאסיות, אך זו לא האופציה היחידה שכן ידוע כי נעשה שימוש באנגלמן ובכמה זנים אחרים.

עץ האשוח יוצר צליל פריך חזק מאוד עם טווח דינמי רחב, כלומר מכסה המון תדרים של שמיעה אנושית. זה יכול לספק הרבה צלילות ופשטות לצליל. אנו נוטים לשייך סוגי עץ לסגנונות נגינה, בין אם במודע ובין אם לא, ולספרוס יש איכויות טונאליות הנמצאות בפלמנקו ובסגנונות נגינה לטיניים אחרים, כמו גם ברבים מצלילי הגיטרה הקלאסיים האחרים שאנו רגילים אליהם, כלומר בחירה טובה אם אתם מתכננים להתעסק במספר סגנונות.

בדרך כלל משתמשים בעצי אשוח על לוח הקול, החלק של הגיטרה בו העץ משפיע ביותר על הטון הכללי.

אֶרֶז

הטון של ארז פחות ברור ופשוט מאשוחית, אבל זה לא בהכרח דבר רע. המורכבות הנוספת של הצליל עדיפה על חלקם ומספקת רמת חום. העץ הזה גם שקט יותר כשמעבירים אותו חזק. זה לא בהכרח טוב או רע, רק משהו שיש לקחת בחשבון בנגינה שלך. פירוש הדבר שמוסיקאים המנגנים ברכות גבוהה יותר בוחרים בגיטרה קלאסית הכוללת ארז.

שוב זה משמש כמעט תמיד כעץ עץ או ‘עץ עליון’.

אֶדֶר

ניתן להשתמש באדר להכנת צדדים וגבים, אך גם עבור לוח הקול. הצפיפות של העץ הזה יוצרת עוצמת קול ברורה ומאפשרת לתדרים הגבוהים בתוך הצליל לצלצל עוד קצת. מייפל הוא לעתים קרובות הבחירה של מוזיקאים שמתכננים להגביר את הגיטרה הקלאסית שלהם וזה טוב להקלטה. הצלילים היוקרתיים המוגזמים בעץ זה באמת מבריקים בהופעות חיות או בהקלטות.

זה משמש לצדדים וצוואר לעתים קרובות יותר מאשר לוח הקול.

גיטרה מַהֲגוֹנִי

המילים ‘עשיר’ ו’מהגוני ‘הולכות לרוב זו לצד זו כשמדברים על רהיטים, אך לגיטרה זה לא שונה! מהגוני הוא עץ נוסף שיכול לעצב גם את צדי הגיטרה או את צווארה, וחום הצליל יכול להעניק תחושת בלוז למוזיקה שאתה מנגן. מהגוני עומד במבחן הזמן טוב מאוד והגיטרות הללו יכולות אפילו להתעשר ומכוונן עם הזמן.

רוזווד

רוזווד משמש פחות או יותר בכל מגוון גיטרות. יש סיסם הודי זול יותר כמו גם מגוון ברזילאי.

לרוזווד הקרנה נהדרת ורמת נפח טובה בתדרי הבס. הסאונד הוא תכליתי ועקבי, מה שאומר שהוא משמש לעתים קרובות בגיטרות קלאסיות למתחילים או כאלו שמנסים להיות מעוגלים ומתאימים לסגנונות רבים ושונים. אל תתפלאי לראות את זה יחד עם אשוחית.

ישנם כמה סוגים אחרים של עץ שאתה עשוי לראות, כגון Basswood, אך סוגי העץ הנ”ל הם הנפוצים ביותר בכל הנוגע לגיטרות קלאסיות.

אנטומיית גיטרה קלאסית

מבלי לרצות להיות טכניים מדי לאנשים שרק התחילו לעבוד עם תחביב הגיטרה שלהם, חשוב שכל מתחיל יגדל מעט ידע על חלקי הגיטרה. אם שום דבר אחר, זה יעזור לך לדעת על אילו מדריכים אחרים מדברים כשאתה מבצע התאמות בגיטרה שלך או לומד דברים כמו לשנות מיתרים.

האופן שבו בנויה גיטרה הוא המפתח לאופן שבו היא נשמעת ועשויה להשפיע על ההחלטה שתקבל.

לוח קול

כפי שכבר הזכרנו בקצרה את ה- Soundboard, זה נראה מקום מתאים להתחיל באנטומיה של הגיטרה. זהו גם מרכיב חיוני בהחלט בגיטרה קלאסית, ויהיה לו השפעה מאסיבית על מחיר וטון הגיטרה.

לוח הקול יוצר את הצליל על ידי רטט כאשר המיתרים נמעכים או נבחרים. זו הדרך העיקרית בהקרנת הצליל. התהודה משופרת על ידי צורת הגוף, וחור הצליל של הגיטרה עצמה.

מכיוון שזה מה ש”מעצים “את צליל המיתרים בפועל, יש לו סיכוי עצום לפגוע או לפגוע בצליל.

לוחות הקול יכולים להיות מורכבים מדיקט או מעץ מלא. בעוד שעץ מלא הוא כנראה האיכות הטובה ביותר, יש טיעון לדיקט לחיסכון בכסף, ואפשר למצוא אותו בגיטרות מתחילות רבות.

גיטרות עץ לבוד ועץ מלא מיוצרות בדרך כלל מהיערות שהוזכרו לעיל. לבוד יש מספר שכבות (בדרך כלל שלוש) של העץ שנתקעו זו בזו. המפלס העליון הוא עץ איכותי יותר (ייתכן שהוא מיושן יותר או שנבחר כאיכות טובה יותר) ואילו השכבות שאיננו יכולים לראות עשויות להיות נמוכות יותר, מה שהופך אותו לזול בהרבה. דיקט חזק וחסכוני אך התוצאה הסופית לרוב פחות בדרך של השלכה ובהירות.

מוזיקאי עליות וגיטריסטים כמעט תמיד יבחרו בעץ מלא. סוגים אלה עשויים משני לוחות בעלי עובי זהה, ולכן לעיתים אנו רואים ‘תפר’ בחלקו האמצעי של פסגת הגיטרה, שם ניתן לראות את שינוי התבואה. זו לעיתים קרובות תוצאה של שני סוגים של עץ שמוסיפים לטון.

אשוחית, ארז ואפילו מהגוני הם בחירות נפוצות, ותכונותיהם הטונאליות מתוארות לעיל. עליכם לעשות את הבחירה על פי התוצאה הסופית אותה אתם מחפשים או על פי הסגנון אותו אתם מתכננים ללמוד.

לוח אוף

יתכן שתשמע את זה מתואר כאחד ממונחים אלה, אך פירושם אותו הדבר. זהו החלק הארוך והדק יותר של הגיטרה בו נמצאים הסריגים, שם אתה יוצר את צורות היד לאקורדים או לנגן תווים בודדים.

הלוח על גיטרה קלאסית הוא די ייחודי ורחב יותר מסוגי גיטרה רבים אחרים. מבחינת חומרים, סיסם נפוץ מאוד אך היו ידועים כמה עצים אחרים כולל מהגוני ואבוני.

ללוח ספינה יש השפעה מסוימת על הסאונד, אך בדרך כלל צריך להילקח בחשבון בנוחות ונוחות. יש לוחות פרטס הרבה יותר נעימים כשמדובר בהזזת צורת היד שלך או בהנעה כלפי מעלה ובמורד בעת האצבע.

פעולת הלוח היא משהו שצריך לשים לב אליו. למתחילים המילה ‘פעולה’ יכולה להישמע מופשטת לחלוטין. מה שזה בעצם אומר הוא הרווח שבין המיתרים לבין הסריגים עצמם. מרחב רחב יותר הוא פעולה גבוהה, צר פירושו פעולה נמוכה. פעולות גבוהות על הגיטרה שלך יכולות לפעמים לייצר יותר בדרך של עוצמת הקול, אבל הקשה והחזקת מיתרים כלפי מטה, כמו גם נגינה של כיפוף ומגלשות, עלולים להיות קשים יותר. פעולות נמוכות הן בדרך כלל פשוטות יותר וטובות לניווט על הלוח, אך הן רגישות יותר לזמזום המגיע מהחוטים.

הפעולה של גיטרה תהיה חלק מכך שהיא תהיה “מוגדרת”. עובד בחנות גיטרה או גיטריסט יכול לעזור בכך, אך בדרך כלל פעולה נמוכה המונעת כל רעש לדאוג עדיפה למתחילים.

המרווח בין המיתרים לאורך הלוח הוא גם מה שיש לקחת בחשבון. חלקן רחבות יותר מאחרות. זה נובע מהעדפות אישיות ולעתים קרובות גודל היד, אך המפתח הוא שהמחרוזות מרווחות באותה מידה. אם יש לך מרווח יוצא דופן, זה יכול להיות קשה מאוד אם תרים אי פעם גיטרה אחרת כדי להתרגל לאופן הנגינה שלה.

גוּף

גוף הגיטרה הוא ה’תפזורת ‘העיקרית של הכלי, שם נגמרת הגיטרה. בגיטרות קלאסיות וגיטרות אקוסטיות יש דגש רב על תחום זה, ואופן עיצוב הגוף יכול להשפיע על הצליל (והמחיר) של גיטרה.

גופים עבים יותר נוטים להיות בעלי צליל עשיר יותר בקצה התחתון, ככל שגוף דק יותר, כך תדרים גבוהים יותר נוטים לצלצל. נגינה של כמה גיטרות קלאסיות והשוואה היא דרך טובה להתחיל להבין כיצד הגופים יכולים להשפיע על הטון.

ה- Soundboard הוא עדיין החלק החיוני בגוף, אך ישנם גם גב וצדדים, אלה עשויים לרוב מחומרי למינציה בקצה הזול יותר של השוק כדרך לחסוך כסף בבנייה, ומכיוון שהוא נוטה להיות יותר אמין וחסון בדרך זו.

האגוז והאוכף

זה אולי נשמע כמו שם פאב אנגלי ישן, אבל האגוז והאוכף הם למעשה האזורים שבהם החוטים מוחזקים במקום. דגמים זולים ומתחילים יהיו עשויים פלסטיק. אמנם זה נשמע דק, פלסטיק הוא די יעיל ואמין לשמירה על מקומו. בדגמים יקרים יותר לרוב תהיה בניית עצם וזה מוביל לרטט רב יותר ולעיתים נגינה חזקה יותר כתוצאה מכך.

ראש יתדות כוונון

ראש הראש (או סתם ראש) של גיטרה קלאסית הוא די פשוט מבחינה עיצובית. התבונן ביתדות הכוונון והרגיש אם קל להתאמתן. כך תוכלו לכוון את מיתרי הגיטרה שלכם, יתדות פלסטיק באיכות ירודה יכולות להקשות על כך לעיתים קרובות.

גודל גיטרה

הבחירה בגודל הגיטרה הקלאסית שלך עשויה להיראות כמו דבר פשוט, אך היא דורשת מעט התייחסות. אם אתה מבוגר בגודל וגובה ממוצע או מעל הממוצע, האפשרות החזקה ביותר היא שגיטרה קלאסית בגודל מלא מתאימה לך. גוף גיטרה קלאסית אינו גדול מדי בהשוואה לגיטרות אקוסטיות, והוא עשוי להיות נוח יחסית. עם זאת, יש סיבה שקיימים גדלים אחרים של גיטרות!

אם אתה מבוגר קטן יותר או שאתה רוכש גיטרה למישהו צעיר או קטן יותר בקומה, יש כל סיכוי שיש צורך בגיטרה קטנה יותר. הגדלים שנוטים להציע כוללים:

  • בגודל. אלה מיועדים לילדים, ומתאימים לגילאי עד כ -5 שנים, תלוי בגודל הילד.
  • בגודל ½. אלה מיועדים לילדים, ומתאימים לגילאי עד 8 לערך, תלוי בגודל הילד, כמובן. גיטרות אלה אינן מתאימות למבוגרים לנגינה וההתלהמות יכולה להיות מאוד מביכה!
  • בגודל.. אלה מתאימים יותר לילדים גדולים יותר עד גיל 12 וגם לכמה שחקנים מבוגרים קטנטנים מאוד. הסיבה העיקרית לכך שאתה יכול לבחור בגיטרה בגודל as כמבוגר היא שהיד הקשה (בדרך כלל היד השמאלית שלך) עשויה להיאבק להסתובב סביב סדין בגודל מלא.

זכור שלימוד לנגן בגיטרה הוא תמיד קצת מסובך, ויש מכשולים להתגבר עליו. גם אם ההתחבטות תחושה קצת קשה מלכתחילה, וזה מרגיש כאילו אתה עלול להיאבק להגיע, אצבעותיך בסופו של דבר יתחזקו וגמישו יותר ומתאימות לנגינה בגיטרה. זה יכול להיות מושפע גם מטכניקה לקויה שמחזיקה גיטרה. אל תניח שהיא גדולה מדי עבורך וקבל גיטרה קטנה יותר רק לצורך העניין.

ההחלטה על גודל גיטרה שמעולם לא החזיקה כזו היא קשה. אם תלך לחנות גיטרות עם מבחר גדול של גיטרות קלאסיות אז תקבל את ההזדמנות להתנסות בגודל, בגודל ובגודל מלא, לראות מה מרגיש טבעי יותר למבנה גופך ויושב טוב יותר בזמן שאתה מנגן. זה לא אומר שאתה צריך לקנות מאותה חנות מסוימת, זה פשוט נותן לך קצת יותר ניסיון על המשמעות של הגודל, במקום לנחש.

גיטרה קלאסית מחיר

אין להגזים לומר כי ההבדל במחירים בין גיטרות קלאסיות זולות ויקרות הוא עצום. חפשו סביבכם ותוכלו למצוא דגם למתחילים במחיר של 100-200 דולר. בקצה השני של השוק, עבור דגם מקצועי עם בנייה מדהימה וטון עץ, העלות יכולה להגיע לאלפים רבים.

יש כמה דברים שמשפיעים על המחיר של גיטרה קלאסית.

לחורשה המשמשת בבנייה יש השפעה רבה על מחיר הגיטרה. לדוגמא, אם לוח הגיטרה עשוי מעץ רוזווד ברזילאי, סביר להניח שהוא יקר יותר מרוזווד ההודי. האם ההבדל הטונאלי בין שני אלה גדול במיוחד הוא עניין של ויכוח כלשהו בקהילת הגיטרות. השווקים לרכישת עץ לא בהכרח קשורים תמיד לייצור גיטרה, ודברים רבים אחרים משפיעים על יקר העץ. מהגוני הוא עץ חזק ודוגמא לעץ רצוי לגיטרות קלאסיות, אך בשל ביקוש לדברים אחרים, זהו גם עץ יקר.

עבודת יד לעומת מפעל תוצרת. אם אתם מחפשים גיטרה בעבודת יד, עליכם להיות מוכנים לעלות נוספת שהיא כרוכה בכך. רוב הגיטרות המתחילות מיוצרות במפעלים. זה לא אומר שהם באיכות ירודה ככאלה, רק שהם לא יוצרו במומחיות של לוטייה. הרוב המכריע של המתחילים יתחיל עם גיטרה מתוצרת מפעל.

חוּמרָה. החומרה של גיטרה כוללת יתדות כוונון ואום. אלה יכולים להיות עשויים מפלסטיק או מחומרים אחרים כגון עצם או מתכת. ככל שהחומר טוב יותר כך המחיר יהיה גבוה יותר, אך זה מאוזן בכך שלרוב תקבלו גיטרה עמידה הרבה יותר ועמידה לאורך זמן אם היא עשויה מרכיבים טובים יותר.

מותג. בקרוב עוד על המותג, אך יסודות השיווק מכתיבים כי המותג ממלא חלק כלשהו בתמחור. מותג בעל מוניטין של יצירת גיטרות מעולות עשוי לעלות קצת יותר ממותג שמעולם לא שמעתם עליו. חלק מהמותגים מיועדים למתחילים, חלקם מיועדים להתאים למקצוענים.

טיפ עליון: משהו שלעתים קרובות משפיע על המחיר הוא אם יש דגם חתימה או דגם במהדורה מוגבלת שמוצע על ידי היצרן. יצרני גיטרה אוהבים לעשות זאת, והם מקבלים מוצר שאושר על ידי נגן ידוען או מייצרים דגם שהופסק בעבר. חלק מהגיטרות האלה נהדרות, אך בהחלט משלמים פרמיה עבור מילים כמו ‘מהדורה מוגבלת’ ו’חתימה ‘שלא יוסיפו לאיכות הכלי עצמו. למתחילים, בדרך כלל כדאי להימנע מאלה.

טווחי מחירים

סקרנו מה משפיע על המחירים, אבל למה בעצם אתה יכול לצפות כשאתה קונה דגם בטווח מחירים מסוים? כמה תצטרך להוציא כדי להשיג משהו מקובל כגיטרה קלאסית למתחילים, או אפילו משהו שיכול להחזיק אותך כנגן ביניים? אם אתה בטוח שתישאר עם התחביב, אין שום דבר רע לרכוש גיטרה איכותית יותר ולהשקיע יותר בעתיד. גיטרות באיכות טובה שמטופלות בהן יכולות גם לשמור על ערכן די טוב, כלומר אין מדובר ברכישה בסיכון גבוה.

מתחת ל 100 $

אם התקציב שלך נמוך מ- $ 100, סביר להניח שהדגמים המוצעים יהיו די בסיסיים ולא אמינים כלל, הם כנראה גם לא יעמדו במבחן הזמן. ישנן גיטרות מיובאות בטווח מחירים זה, אך עיון בביקורותיה כנראה יראה לך שהן לא משהו מיוחד. תמורת קצת יותר כסף תוכלו להשיג גיטרה טובה בהרבה.

בתור אזהרה, אם אתם מחפשים גיטרה בגודל חצי, או אפילו בגודל ¾, יכול להיות שיש בנקודת מחיר זו משהו שמקובל כדגם בסיסי מאוד.

100-250 דולר

זו נקודת המחיר הראשונה בה באמת תוכלו למצוא כמה גיטרות מקובלות. לרוב המותגים הגדולים מוצע משהו במחיר של פחות מ -250 דולר שיכול לספק לך את כל מה שאתה צריך כמתחיל. כמו כן, הרבה גיטרות שנמכרות במחיר זה מיועדות במיוחד למתחילים, פירוש הדבר שהם עשויים להימכר כארוזות. חבילה לגיטרה תורכב בדרך כלל מגיטרה ומעוד כמה פריטים כמו מבחר ותיק, טיונר ואפילו מיתרים רזרביים. קנייה בדרך זו יכולה לחסוך לכם כסף בטווח הארוך.

250-500 דולר

צפו ליותר גיטרות קלאסיות ‘ביניים’ בנקודת מחיר זו. אלה יכולים להיות בסדר גם למתחילים, אבל אם אתה לא כל כך בטוח שעדיין תשתמש בגיטרה שלך בעוד כמה שנים, זה עשוי להיות יותר ממה שאתה רוצה להוציא. במחיר זה, עצים וחומרה מעט איכותיים יותר כמו יתדות כוונון עצם ומתכת עשויים להתחיל להשתמש בתוך הגיטרות.

500-1000 דולר

זו מעין נקודת מחיר “ביניים עליונה”. אם תבחר בגיטרה הנכונה, תוכל אפילו לקנות משהו עם מערך מקצועי למדי ולהרגיש הוצאות של עד $ 1000. למתחילים זה כנראה יתר על המידה. בנקודת מחיר זו תהיה תערובת של גיטרות תוצרת המפעל וכאלה שנעשו בעבודת יד.

1000 דולר פלוס

אם אתה מתכנן להפיל יותר מ- $ 1000 בגיטרה, עדיף שיהיה באיכות טובה! במחיר זה, חפשו דגם בעבודת יד והקפידו לבדוק ביקורות. מעץ טון מעולה, אומנות מעולה ותחושה ומראה יפהפיים, אם כולם מוציאים כסף כזה.

מותגי גיטרה קלאסיים

מותגי גיטרה קלאסיים שונים במקצת מסוגי גיטרה אחרים. אמנם ישנם מותגים המציעים סוגים שונים של גיטרה, אך למותגים קלאסיים רבים יש התמחות בתחום זה.

בקצה העליון של השוק נפוצים מותגים כמו “דופונט” ויצרנים לא ברורים אחרים. ישנם הרבה מותגי בוטיק קטנים שונים אשר זמינים, לא בגלל שהם באיכות ירודה, להפך. הרבה יצרנים מייצרים מוצרים אלה בעבודת יד בקנה מידה קטן, ויכולים לייצר אי פעם רק כמה מאות גיטרות קלאסיות.

ימאהה

אם יש מכשיר לייצור, רוב הסיכויים כי ימאהה תציע הצעה משלהם. זה לא שונה עבור גיטרות קלאסיות, אבל זה לא אומר שהן באיכות ירודה. לאמיתו של דבר, ימאהה מייצרת כמה גיטרות קלאסיות טובות כמעט בכל אחת מנקודות המחיר שדנו בהן כמקובלות. למתחילים, גיטרה של ימאהה כמעט תבטיח איכות.

קורדובה

אחד, אם לא המותג הטוב ביותר לייצר מסת גיטרות קלאסי, הוא קורדובה. זה מרגיש כאילו ליצרן הזה יש היסטוריה מסיבית. למעשה, הם מייצרים מכשירים רק מאז 2007. זהו זמן קצר יחסית בתכנית הגדולה של הכלים. האיכות המוצעת, כמו גם הערך בטווח שלהם, פירושה שהגיטרות הקלאסיות של קורדובה הן מהפופולריות ביותר. הגיטרות שלהם נעות סביב 150 $ עד 1000 $.

לרשימה הולכת וגדלה של מוזיקאים פרו להשתמש גיטרה קורדובה, כמו האתר שלהם מופעים . למרות שהם מייצרים Ukuleles וכמה מכשירים אחרים כגון גיטרות בס אקוסטיות, קלאסי הוא ללא ספק המומחיות.

טאקמין

Takamine מייצרת הרבה גיטרות שונות, בעיקר אקוסטיות, עם קטע קטן מהמותג שלהם המוקדש לגיטרות קלאסיות. למרות שזה לא ההתמחות שלהם, ישנם כמה דגמים מקובלים בטווח שלהם.

פנדר (ו Squier)

באופן דומה, אף על פי שאנו מקשרים בין פנדר למגוון הגיטרות החשמליות האיקוניות שלהם, הם מייצרים גם מוצרים אקוסטיים. זה כולל כמה גיטרות קלאסיות, חלקן באיכות די טובה. האפשרויות של Squier כוללות חבילת גיטרה אקוסטית קלאסית אשר נהדרת למתחילים וזמינה במחיר סביר מאוד.

דֵיקָן

מותג נוסף עם מגוון עצום. אלה מייצרים גיטרות בס, דגמים חשמליים, אקוסטיים וקלאסיים. הגיטרות הקלאסיות שלהם משתנות מאוד בחומרים ובמחיר, ולכן יש הרבה מבחר למי שמתכוון לרכוש ממגוון זה.

סטאג

סטאג הוא משהו מיצרן התקציב של גיטרות בכל הצורות והגדלים. הם מייצרים כמה סוגים שונים של גיטרה קלאסית, אך אלה אינם מרשימים מאוד ובהחלט נמצאים בקצה ‘התקציב’ של השוק. קרא בקפידה מאוד ביקורות אם אתה מתכנן לרדת במסלול זה, כדי להבטיח שלא תגיע לאחד מהמוצרים הפחות אמינים שלהם.

מותגים אחרים המציעים רק גיטרה קלאסית אחת או שתיים במגוון שלהם כוללים את איבנז ואפיפון.

מטפל בגיטרה קלאסית

ישנן סיבות רבות לטפל היטב בגיטרה שלך לאחר שקנית אותה. בנוסף להקל על המשחק ונעים יותר, הוא שומר על הערך. גיטרה שמטופחת בצורה גרועה יכולה להיות מושפעת בדרכים שאולי לא שקלתם. האם ידעת שלשינויים בטמפרטורה יכולה להיות השפעה רבה על העץ, ואפילו לעוות את הגיטרה שלך? זו אחת הסיבות לטיפול נכון בגיטרה שלך.

הטיפים שלנו לתחזוקה והגנה על הגיטרה שלך כוללים:

  • השקיעו במקרה טוב ואיכותי, במיוחד אם אתם מוציאים אתכם גיטרה הרבה. המארז יכול להגן על הגיטרה שלך מפני לחות ושינויי טמפרטורה קיצוניים ולמנוע את התעקמותה.
  • הימנע לחלוטין משינויי טמפרטורה וקיצוניות. אל תעשו שום דבר מטופש כמו לאחסן אותו במוסך בחורף קר!
  • השתמש במכשיר אדים. הלחות הטובה ביותר לעץ היא 40-55% וניתן לשמר זאת על ידי שמירה על התנאים במקרה או בחדר בו מאוחסנת הגיטרה שלך.
  • משמנים ומלטשים את לוח האצבע באופן קבוע. שמן פירושו שכל לכלוך עולה על פני הגיטרה וניתן לנגב אותו ביתר קלות. שמן מספק גם שכבה או הגנה המונעת מהעץ לספוג מים מהסביבה או סתם מזיעה.
  • יש לנקות את הלוח הקדמי באופן קבוע עם מטלית רכה ויבשה.
  • משמן את חריצי המיתרים בתוך האום כדי למנוע מהם לחרוק ולהתקשה לזוז כשאתה מכוון.
  • החלף מחרוזות באופן קבוע. זה לא ישפיע על הגיטרה שלך לטווח הארוך, אבל מיתרים ישנים יכולים לצאת מכיוונן ביתר קלות ולא להישמע כמעט טוב כל כך.

אם השקעתם בגיטרה, כדאי מאוד לקחת אותה לבדיקות רגילות. בחנות מוסיקה באיכות טובה יהיו צוותים המסוגלים לעזור בדברים כמו החלפת מיתרים ואפילו לצבוט את פעולת הגיטרה במידת הצורך. תחזוקת גיטרה היא מיומנות טובה שיש, אבל אתה לא צריך ללכת לבד.

אלקטרו-אקוסטית (האם אתה צריך חשמל?)

גיטרה אלקטרו-אקוסטית היא כזו שתוכננה להרכיב טנדר ויכולה לשלוח את הצליל באמצעות אות שיוגבר במגבר או במערכת הרשות. גיטרות אלקטרו-אקוסטיות קיימות בכל הסוגים השונים כולל קלאסית. אז כדאי לבחור בסוג גיטרה זה?

הם בהחלט יכולים להציע הרבה צדדיות. כשאתה מתרגל לבד אתה יכול לנגן בגיטרה שלך כדגם אקוסטי, וכשהגיע הזמן לנגן עם אחרים או מול קהל אתה יכול לחבר אותה להגברה. בחלק מהדגמים האלקטרו-אקוסטיים יש גם טיונרים מובנים, שיכולים להיות בונוס נוסף.

אם אתה נחוש שאתה רוצה את היכולת להתחבר למגבר מיד, אז דגם אלקטרו-אקוסטי יכול להיות הדרך ללכת, אבל זו לא הדרך היחידה להגביר, אז להתחיל עם זה לא לגמרי חיוני.

אם תרצה, במועד מאוחר יותר, תוכל להוסיף טנדר לחור הקול של הגיטרה. זה לא קשה מדי ומאפשר לך לשלוח את הצליל כמו אות אלקטרוני בדיוק כמו שגיטרה אלקטרו-אקוסטית עושה.

הרבה אנשים אוהבים גם את השיטה המסורתית של שימוש במיקרופון מול בור הקול. אם אתה מוזיקאי סולו, זו בהחלט אפשרות פשוטה, ואם אתה מתיישב לנגן זה הרבה יותר קל. פעולה זו שומרת על הטון הטבעי של הגיטרה שלך ויכולה להימנע מהצלילים הקשים שמציע לפעמים אלקטרו-אקוסטי. גיטרות אלה יכולות לפעמים להעצים התקפה חריפה של מיתר או את הסטרום קצת יותר מדי, מה שעלול להיות לא נעים ולא טבעי. מיקרופונים נמנעים מבעיה זו.

שאלות קשורות

מהי גיטרה מוצלבת?

גיטרות מוצלבות מעוצבות כמו גיטרה אקוסטית רגילה, לרוב עם קטע חתוך, אך עם מיתרי ניילון ממש כמו גיטרה קלאסית. פירוש הדבר שהטון דומה לגיטרה קלאסית, אך ההצלבה נועדה להיות קל יותר לגשת לרושם הגבוה יותר של הגיטרה ולסריגים הגבוהים המורכבים! יש להם גם צוואר דק יותר, שנועד להיות קרוב יותר לנגינה בגיטרה אקוסטית. אם אתה רגיל לדינמיקה של גיטרה אקוסטית ולא רוצה שינוי דרסטי, זה יכול להיות התשובה שלך.

איך אוכל להפסיק לזמזם?

זמזום הוא נושא נפוץ בקרב גיטריסטים מתחילים, ולעתים קרובות נובע מכך שעדיין לא ממש מסמרו את הטכניקה שלהם. אם אתה בטוח שהגיטרה עצמה גורמת לזמזום, זה יכול להיות שהפעולה של הגיטרה לא ממש צודקת. זה יכול להיות שווה לקחת את זה לחנות מוזיקה כדי לבדוק את הפעולה ולהתאים אותה במידת הצורך. הפעולה האידיאלית היא נמוכה עד הסף אך לא כל כך נמוכה שהיא מזמזמת.

האם גיטרה קלאסית מכוונת אחרת?

אף על פי שיש מגוון כוונונים לכל סוג גיטרה, גיטרה קלאסית אינה מכוונת אחרת לגיטרה אקוסטית רגילה. הכוונון הסטנדרטי עדיין EADGBe. פירוש הדבר כי סימון המיועד לגיטרה אקוסטית או אפילו חשמלית עדיין יכול לשמש ללימוד גיטרה קלאסית, אינך צריך לקבל כרטיסיות קלאסיות ספציפיות.

מה ההבדל בין גיטרה קלאסית לפלמנקו?

בדרך כלל ניתן להתבלבל בין אלה. ניתן להשתמש בגיטרות קלאסיות לנגינת הרבה מסגנונות המוסיקה הלטיניים. לגיטרות פלמנקו יש צליל ספציפי למדי, וצליל מריטתי מכות. זה נובע מעיצובם של גוף ברוש ​​(גב וצדדים) עם לוח אשוח. גם לגיטרות פלמנקו עיצוב דק יותר, שמעניק את האיכות הקשה לסאונד.

באיזו תדירות עלי להחליף מיתרי גיטרה?

יש כאן כמה אסכולות שונות. תוכלו לפתח את ההעדפה שלכם לאחר שניגנתם זמן מה, אך איפשהו בין 50-80 שעות נגינה אמורות להיות נכונות, או אם תשאירו את הגיטרה למספר חודשים מבלי לנגן היא עשויה להזדקק לסט חדש!

שתף: